• 09912474790-4
  • azhand.tahvieh.maham@gmail.com
  • تهران، مرزداران خیابان ابراهیمی، مجتمع اداری الوند، طبقه ششم جنوبی واحد607

دستگاه تهویه زنت

دستگاه تهویه زنت

دستگاه تهویه زنت

زنت (Zent) دستگاهی سرمایشی و گرمایشی ساخت شرکت آژند تهویه مهام این دستگاه بر اساس تبرید تبخیری ساخته شده و در مناطق گرم و خشک ایران به کار می‌رود. این دستگاه قابلیت تولید سرما، گرما و تنظیم رطوبت هوا را دارد. از آنجایی‌که زنت برای تهویه هوا در دو فصل تابستان و زمستان استفاده می‌شود، نام آن از سه واژه زمستانی/نیمه/تابستانی گرفته شده است. درواقع دستگاه زنت ترکیبی از هواساز و کولرهای آبی است که در صنایع مختلف و مجتمع‌های اداری، تجاری، خدماتی، و مسکونی استفاده می‌شود. مینی زنت‌ها نیز گزینه مناسبی برای تک‌واحدی‌ها هستند.
زنت‌ها از کولرهای آبی بزرگ‌تر هستند. این دستگاه در فصل تابستان عملکرد تهویه مطبوع داشته و همانند کولر آبی، هوا را از محیط خارجی دریافت و پس از عبور از میان پوشال‌های خیس، فضای داخل را خنک می‌سازد. درواقع پمپ، آب را از وسیله‌ای به نام تشتک به سمت پوشال‌ها هدایت می‌کند. چرخش فن باعث ایجاد جریان هوا روی پوشال‌ها می‌شود. میل به تبخیر رطوبت پوشال‌ها در کنار گرمای نهانی که از هوای عبوری گرفته می‌شود باعث تولید هوای خنک می‌گردد. نکته قابل توجه این است که رطوبت پوشال‌ها همانند فیلتری عمل می‌کند که مانع از نفوذ ذرات معلق و آلاینده‌ها می‌شود.
دستگاه زنت در زمستان به‌عنوان وسیله گرمایشی استفاده می‌شود. بدین ترتیب که دستگاه هوای فضای داخل را گرفته و پس از عبور از بین کویل آب گرم که در بالای دستگاه تعبیه ‌شده، هوای گرم در فضای داخلی ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه سیستم تولید سرما در دستگاه زنت شبیه کولرهای آبی است، این دستگاه برخلاف ایرواشر نیازی به پمپ آب قوی و تعداد زیادی نازل برای پودر کردن قطره‌های آب ندارد. ضمن اینکه به نسبت ایرواشرها قیمت ارزان‌تری دارد.

 

تهویه زنت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


دسته بندی


پروژه های ما

پروژه 2
پروژه 1