• 09912474790-4
  • azhand.tahvieh.maham@gmail.com
  • تهران، مرزداران خیابان ابراهیمی، مجتمع اداری الوند، طبقه ششم جنوبی واحد607

ایرواشر چیست ؟

ایرواشر چیست ؟

ایرواشر چیست ؟

ایرواشر نوعی دستگاه هواساز تهویه مطبوع است. این دستگاه از سیستم تهویه تبخیری بر پایه سایکومتری استفاده می کند. ایرواشر هم قابلیت سرمایشی دارد و هم گرمایشی علاوه بر این قابلیت ها می تواند هوا را به وسیله‌ی فیلترهای مخصوص از نظر آلودگی‌هایی مثل گرد و غبار، دود، بوی بد و … فیلتر کند و هوای پاک خارج کند.

نحوه عملکرد ایرواشر

در یک ایرواشر، هوا در تماس مستقیم با اسپری آب است و تبادل گرما و جرم (بخار آب) بین هوا و آب وجود خواهد داشت. شرایط خروجی هوا به دمای آب اسپری شده در ایرواشر بستگی دارد. از این رو، با کنترل دمای آب به صورت خارجی امکان کنترل شرایط خروجی هوا وجود دارد که پس از آن می‌تواند برای اهداف تهویه هوا مورد استفاده قرار گیرد. ایرواشر در مقایسه با کولر آبی، دمای میانگین قطرات آب در تماس با هوا، جهت انتقال گرما و جرم را تعیین می‌کند. در نتیجه انتقال حرارت بین قطرات آب و هوا در جهت کاهش گرادیان دما خواهد بود. به طور مشابه، انتقال جرم نیز در جهت کاهش گرادیان فشار بخار قرار خواهد گرفت.

ایرواشر
در آب و هوایی که هوا بسیار خشک است، ایرواشر می‌تواند برای افزایش رطوبت فعالیت کند. هوای خشک می‌تواند برای افراد آزاردهنده باشد. هم چنین باعث خشکی پوست می شود و ممکن است به اشیا نگهداری شده در محیط آسیب برساند. ایرواشر ذرات را از هوا پاک می‌کند و با تزریق رطوبت، سطح رطوبت برای افزایش آسایش، کنترل می کند.

ایرواشر
محیط هایی مثل موزه‌ها و آرشیوها نیازمند کنترل دقیق آب و هوا هستند تا از وسایل با ارزش موجود محافظت کنند. تنها استفاده از پنکه برای کشیدن هوا بر روی یک ظرف آب سرد می‌تواند هوا را تمیز کند و محیط را جذاب‌تر کند. ایرواشرها بر این مفهوم اولیه تمرکز می‌کند. این طراحی می‌تواند شامل ویژگی‌هایی چون فیلتر برای به دام انداختن ذرات مضر به منظور افزایش خلوص هوا باشد. همانند سایر دستگاه‌های تصفیه هوا، یک ایرواشر می‌تواند انرژی زیادی مصرف کند. اما ایرواشرهای تولید شده توسط شرکت آژند تهویه مهام به گونه ای طراحی شده‌اند تا کارآمدتر باشند و مصرف انرژی را کاهش دهند.

ایرواشر صنعتی
ایرواشر صنعتی
ایرواشر پشت بامی
ایرواشر پشت بامی
ایرواشر سقفی
ایرواشر سقفی
ایرواشر ایستاده
ایرواشر ایستاده

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


دسته بندی


پروژه های ما

پروژه 2
پروژه 1